torsdag 18. juli 2013

Pimping av lekehus

I fjor sommer bygde min kjære et enkelt lekehus til ungene av resteplank.

PicMonkey Collage

Lekehuset har vært poppis, men fullt av rot og alskens mulig som en på 5 og 8,5 klarer å drasse inn. "Sommer-været" i denne byen er ikke duganes til en skitt, så i dag tok jeg med meg ungene på shopping for å pimpe opp lekehuset.

Vi dro på Ikea og fylte handlevognen med puter og bilder. Før jeg satte i gang med ryddingen i dag så det slik ut i lekehuset:

DSC_0181

Etter makeoveren så det slik ut:

DSC_0182

 

DSC_0184

Det fantastiske teppet er rester etter moped-pimping tidligere i sommer (jess, du leste riktig). Ungene har tatt absolutt alle delene, klippet i eller ei:

DSC_0185

 

DSC_0188

 

DSC_0187

 

DSC_0189

Bordet har ungene laget sammen med en nabojente og med litt hjelp fra mannen. Jeg synes det er kjempe tøft!

DSC_0192

Lille på 8,5 år har laget oppheng til jakkene. En pinne og noen duppedingser som jeg ikke aner hvor kommer fra. Oppfinnsomheten er det ingenting å si på!

DSC_0186

Det var kjempe kjekt å freshe opp lekehuset til ungene. De var helt i hundre og var flinke til å hjelpe til og de var engasjerte. De lekte lenge i huset og storkoste seg. Det er litt som gjenstår med lekehuset. Veggene skal kles og males innvendig og det må også males utvendig, men før den tid er det andre ting som står på plakaten. Vaskerommet/badet i kjelleren nærmer seg klart til flising og vi venter på å få svar på byggesøknaden. Vi går en spennende høst i møte!

1 kommentar:

  1. Nydelig! jeg vil være med for en playday en dag!! :)

    Klem,
    Vicky

    SvarSlett

Jeg blir veldig glad for en tilbakemelding! :)